BMW tracktool E46 330CI

Gepubliceerd op 27 juli 2022 om 07:34

Hierbij bied ik mijn BMW tracktool E46 330CI aan.
De auto heb ik zelf als straatauto gekocht en de afgelopen jaren naar eigen zin opgebouwd.
Het is een leuk, nette, maar ook gebruikte tracktool. Op de foto's zie je nog veel lijmresten van tape zitten, dit moet ik er nog afhalen.

Er zit geen kenteken meer op de auto.
De BMW heeft een uitgebreide en volledig gelaste veiligheidskooi erin zitten. Op de kooi zit geen keur, maar is nog wel te registeren bij de KNAF waardoor je er na registratie wel wedstijden mee kan rijden. De kooi is volledig gebouwd volgens het Annex J regelement.

De E46 zou in de huidige configuratie ongeveer 270pk moeten hebben. Ik heb er geen vermogensuitdraai bij. Afgelopen winter de compressie gemeten en deze was goed.

Het gewicht van de auto zit op 1120 kg zonder brandstof.

Met mijn talent en op gebruikte slicks doe je op Zandvoort een rondje in 1.56.

Wat zit er dan allemaal op;

Uiterlijk en Chassis
- Carbon/polyester motorkap met snelsluiting
- Carbon dak
- Carbon dakscoop voor frisse lucht
- Polyseter CSL achterklep
- Polyester deuren
- Polycarbonaat ramen rondom, behalve voorruit
- Snelsluiting bumper en achterklep
- M3 spiegels
- E36 Cup spoiler
- Maxton voorbumper lip
- Hardeman Motorsport tunnelbrug versteviging
- Ultra racing veerpootbrug
- Subframe versteviging voorzijde
- Chassis versteviging subframe achterzijde

Motorisch en aandrijflijn
- M50 inlaat
- M50 krukasdemper
- Schmiedmann spaghetti spruitstuk
- Eisenman soundpipe
- Eisenman einddemper (sport)
- Simota Carbon inlaat
- Mishimoto radiateur
- Mishimoto koelslangen
- Mishimoto Competition Thermostat Kit, 70 graden
- Mishimoto oil catchcan
- Bimmerworld Kachelleiding delete
- Oliepomp aanpassing door MCS Lelystad
- Bimmerworld Olie schot
- Pure Performance factory Oil Squiters
- Full surge tank
- Standard 5 bak
- Standaardkoppeling Sachs 228mm voor rijgemak
- RHD enginering licht vliegwiel
- Einddiff 3.36 met Racing diffs sperr LSD conversion set en gekoelddeksel
- IRP Motor, baksteunen en hardyschijf
- Lichtere accu

Onderstel
- BC Racing inverted shocks, voor coilcover met camber en casterplates
- Brembo M2/M4 4-pots remklauwen aan voorzijde
- Pagid RSL29 remblokken voorzijde
- ATE CSL 345mm remschijven voorzijde
- Staalomvlochte remleidingen rondom
- Remkoeling voorzijde
- Standaardremklauwen achter
- Ferodo 3000 remblokken achterzijde
- Geen ABS
- Tapeindes op wielnaven
- Uniball voorstedraagarmen MRT
- Achterophanging compleet in Uniball PMC motorsport
- PMC Motorsport verstelbare draagarmen achter
- Subframe achter compleet in massieve bussen
- H&R stabilisatorstang voor en achter
- Hardeman Motorsport instelbare stabilinkjes
- Auto staat op 4 x Motec Nitro velgen met gebruikte slicks

Interieur
- Uitgebreide gelaste rolkooi, volledige doorgelast naar veerpoten en achter subframe, gebouwd volgens Annex J regelement jaar 2016
- 2 x Ltec Fia stoelen, fia keur verlopen
- 1 x Ltec Fia Hans 6 puntgordel, fia keur t/m 2024
- 1 x Ltec Fia 6 puntgordel, fia keur verlopen
- Ltec stuur en quickrelease
- Brede spiegel
- IPR shifter met automatische centreer functie
- Geflocked dashboard en deuren
- Carbon inleg dashboard
- AIM solo 2
- Gopro met opnameknop op dashboard
- Carbon afdekplaaten brandstof pomp

Onderhoud
Veel is de afgelopen jaren vervangen voor nieuwe spullen. Maar hieronder een kleine maar belangrijkste zaken
- Vanos revisie zomer 2020
- Nieuwe stuurbekrachtingspomp winter 2021/2022
- King Racing lagerschalen winter 2021/2022, sinds dien 2 trackdays gedaan
- Olie plus filter 10W60 Castrol winter 2021/2022

Extra
- Origineel luchtfilter voor geluidsdagen
- 4 x wielspacers
- Extra set pagid remblokken voorzijde
- Extra ECU
- E9x 6 versnellingsbak
- 6 x OZ velgen met Nankang AR1 banden, 4 banden zijn 2 trackdays gebruikt, 2 banden helemaal nieuw.

Vraagprijs: 19.500,-

Prijs: € 19.500

Naam: Ruben van Reijmersdal

E-mail::vanreijmersdal@hotmail.com


«   »