BMW M3 Racer

Gepubliceerd op 9 maart 2022 om 21:55

Zoals u kunt zien, is dit niet uw gemiddelde E46 M3! Hieronder vindt u de spec lijst:

Auto historie.
Type model: BMW M3, model E46.
Chassisnummer: WBSBL910SOJP87873.
Eerste registratie: 20-10-2003 in Duitsland.
Gekocht en geïmporteerd in Nederland door huidige Eigenaar: 12-02-2015.

Gebruikersgeschiedenis.
Vanaf 12-02-2015 is de auto volledig ontdaan van interieurbekleding, stalen carrosseriedelen zoals: motorkap, voorspatborden, voor- en achterbumper en deuren.
Auto werd weer opgebouwd als GT auto voor circuitdagen en wedstrijden.
Vanaf juni 2015 werd de auto gebruikt voor Track days en wedstrijden racen tot oktober 2018.
Totaal aantal circuitdagen 14, totaal aantal wedstrijden 11.
In het jaar 2017 werd Eigenaar 1e in zijn klasse bij de "Super Tour Wagen Champignon schip". (STWC).
Verder veel 1e, 2e en 3e plaatsen.

De speclist:

Carrosseriewerk:

Stalen voorspatborden, bumpers motorkap en deuren vervangen door lichtgewicht polyester delen.
Motorkap voorzien van luchtrooster louvres en Aerocatch" sloten.
Kofferdeksel ook vervangen door polyester deksel en verstevigd voor GT 250 APR Performance vleugel.
Achterspatborden 2 ventilatieschermen gemonteerd om achterremmen te koelen.
Voorruit vervangen door ruit met elektrische verwarming om condensatie te voorkomen bij nat weer.
Alle andere ramen vervangen door Lexaan ramen en 2 luchtroosters in achterruit.
Voorbumper van polyester model CSL met luchtinlaat voor olie, waterkoelers en remkoelslangen.

Interieur.
De eerste rolkooi is in 2015 verwijderd en  in 2016 is er een nieuwe kooi geïnstalleerd om te voldoen aan de FIA Homologatie Reglementen en Certificering
Het Certificaat nummer (KNAF) is 934.1078. (zie bijlage)
Verder zijn er een Racestuur, Stoel (Sparco) en 6 punts veiligheidsgordels gemonteerd.

Veiligheidsuitrusting.
Een brandblusser is geïnstalleerd, met een snelkoppeling in de cockpit en buiten bij de ruitenwissers.
Een elektrische noodschakelaar is geïnstalleerd in de buurt van de ruitenwissers om het elektrische systeem uit te schakelen in geval van nood.

Remmen.
Op de voorwielen zijn AP Racing heavy brake Gallopers met geventileerde stalen remschijven gemonteerd.
De achterremmen zijn standaard om een optimale rembalans voor de auto te verkrijgen.

Ophanging Intrax 2018
Een volledige set Intrax 4 weg remset (duurste) is gemonteerd.
Zie bijlage.

Luchtkrikken.
3 luchtkrikken van Intrax zijn geïnstalleerd om de auto op te kunnen tillen tijdens onderhoud en pitstops.

Uitlaat systeem.
Nieuw uitlaatsysteem Mark: "Scorpion" geïnstalleerd met race kats 100 cellen en grotere uitlaatpijp diameter: 63,5 mm en speciale lichtgewicht demper met Twin 83 mm Daytona uitlaatpijpen, voor extra vermogen.

AIM systeem.
Een AIM datalogger is geïnstalleerd op het dashboard van de auto.
Gegevens zoals rondetijden, sectortijden, snelheid, temps etc. kunnen worden gevolgd en gedownload op de PC.

Radiocommunicatie.
Een Verbacom PRO van Stilo is in de auto geïnstalleerd om met de pitcrew te communiceren.
Het systeem werkt met een standaard telefoon en een unit in de auto met een SIM kaart. De hoofdtelefoon in de pit werkt op een Bleu Tooth met de telefoon.
Het grote voordeel is dat men geen licentie, grote zenders en antennes nodig heeft.

Aero.
Een 67 "GT-250 Aero wing van APR Performance, INC. uit California USA is gemonteerd op de achterklep van de auto. Zie bijlagen.

Kleurstelling.
De kleurstelling is ontworpen door Jan Mathiesen in Engeland in nauwe samenwerking met de eigenaar.

Differentieel en aandrijfas.
Een nieuw OS Giken 1:4.10 differentieel is gemonteerd.

Versnellingsbak en short shift.
De standaard 6 speed H versnellingsbak is nagekeken en schoongemaakt.
Een shortshifter is gemonteerd.
Verder is er een licht race vliegwiel en race koppelingsplaat gemonteerd.

Velgen en banden.
In totaal 4 wielsets, 1 set BMW M3 en 3 sets Motec 9,5jx18 5x120 worden bij de auto geleverd.
2 sets full wets (1 nieuw, 1 ca 70%) en diverse gebruikte slick com met de auto.

BMW S54 6 cilinder 3.246 cm3 motor.
In 2016 volledig gereviseerd en getest.
- Nieuwe zuigerveren.
- Nieuwe zuigerstangbouten.
- Nieuwe koppakkingset.
- Motor pakkingset.
- Nieuwe zuigerstanglagers.

- Nieuwe hoofdlagers axiaal.
- Alle cilinders gehoond.
- Kop reviseren en vlakken.
- Coating tuimelaars.
- 2 nieuwe "Schrick" nokkenassen.
- Nieuwe klepveren.
- Nieuwe distributieketting.
- Nieuwe oliepomp en ketting (2018).
- Balanceren krukas.

Motortest bij Easytech, Benthuizen Holland. (zie bijlage blad)

Eigenaar wil graag benadrukken dat afgezien van de 2 Schrick nokkenassen de motor geheel origineel is, en met originele onderdelen is gereviseerd.
Tijdens de tweede onderhoudsbeurt van de motor in april 2019 zijn de krukaslagers vernieuwd, evenals de oliepomp.
Sinds de laatste onderhoudsbeurt zijn er slechts 1 - 4 uur endurance race en 2 circuitdagen gereden.

Bovenstaande is slechts een samenvatting van de belangrijkste punten. Uiteraard is het gehele dossier op aanvraag beschikbaar en zal nog veel meer laten zien over de totale technische historie van de auto.

Geen tijd, moeite of geld is door de eigenaar gespaard om deze auto in top conditie te bouwen en te houden.

Prijs: € 52.500

Naam:: Cool Classic Club

E-mail: info@coolclassicclub.com


«   »