HONDA Civic Cup

De Honda Civic Cup draait nu een tijdje mee met de DNRT en is te zien geweest tijdens verschillende trackdays, DNRT wedstrijden en endurance races. De HCC auto heeft bewezen dat het om méér dan een nieuwe cup-competitie gaat. Het is daarnaast ook heel leuk om er ’gewoon’ mee uit racen te gaan! De auto voldoet namelijk aan alle nationale veiligheids-eisen!

Het concept
De Honda Civic Cup wordt een rasecht DNRT-familielid, met als kenmerken lage kosten, een betrouwbare technische basis en voor de coureur een echte race-beleving! In technisch opzicht valt op dat de Civic zich op het circuit kiplekker voelt bij relatief hoge toerentallen – een echte race-eigenschap met als bonus een zeer onderscheidend uitlaatgeluid!

Even de belangrijkste feiten op een rijtje zetten. (mininum-)Gewicht: 1.050 kilogram. Motorvermogen: 170 pk. Kosten van het complete opbouwpakket (incl. Donorauto en motorswap) +/- € 10.000.

• Denk hier aan het pakket zelf +/- € 7000,- (incl BTW)
• Donorauto ( € 2000,- tot € 3000,-)

Alle deelnemers zullen uiteraard met dezelfde motor rijden. Daarnaast is iedereen verplicht om precies hetzelfde opbouwpakket aan te schaffen. Daar horen onder meer bij: banden, JR-velgen, remleidingen, rolkooi, schokdempers en uitlaatlijn. Om gelijkheid te waarborgen is ook de motorafstelling van tevoren vastgelegd. (d.m.v. een afstelling op de dyno-bank en borging voor de cup.)

Cup met variatie?
Jazeker! In de Honda Civic Cup zijn namelijk verschillende modellen toegestaan om (ook op de langere termijn) het vinden van donor-auto’s te vergemakkelijken. Wij denken hierbij aan alle Civic-modellen (hatch-back, sedan en coupé) uit de periode 1992-2000 die standaard zijn voorzien van een VTEC-motor van 170-180 pk. Tevens bestaat de mogelijkheid om het uiterlijk van je race-auto naar wens (maar wel binnen de grenzen van het reglement) aan te passen en op te leuken. Een cup-race betekent immers nog niet dat alle auto’s er precies eender uit moeten zien!

Tevens bestaan er meer vrijheden zoals lexanen ramen, het lichter maken naar smaak (maar wel tot 1050kg.) en remmen. Gelijkheid zal uiteindelijk worden gerealiseerd door ‘’succesgewicht’’ zodat het cup-idee volledig wordt gerealiseerd.

De Cup is momenteel groeiende en de demo auto wordt zoveel mogelijk ingezet om iedereen kennis te laten maken met de Cup. Wij zijn aanwezig bij verschillende DNRT-races door het jaar heen. Wilt u meer informatie over de Cup of over de opbouw en de onderdelen van de auto? Kijk dan op onze website: www.Hondaciviccup.com


 



 

Onze Partners

DNRT Uitslagen
Interstate
OCA
OCA
START
RSZ
RSZ
Laatst geplaatste advertentie
gevraagd rolkooi seat ibiza 6L 2001/2009
gevraagd. rolkooi Seat Ibiza 6L 2001 tot 2009. liefst een kooi in delen of oude cup kooi.
prijs nader te bepalen. ik hoor graag wat u heeft
» lees verder