Verslag Neleman en Autosport de Jong in de 24h van Barcelona!

Geplaatst op 6 september 2017 | 12:00

En een avontuur was het. Karel praat ons bij over dit geweldige, DNRT medewerkend evenement. En vanzelf ging het zeker niet...

Samen staan we sterk!

Afgelopen weekend was de grootste autosport uitdaging voor Autosport de Jong en Neleman racing die als 1 team meededen aan de 24 uur van Barcelona bij Creventic.

Na een lange voorbereiding aan de BMW 330d zoals een FIA goedgekeurde brandstoftank met meer inhoud voor langere stints en een donorauto uit elkaar halen voor reserve onderdelen ging de Racetrailer met Fred en Arie vorige week dinsdag op pad en rest van het team vloog woensdag naar Barcelona.

Donderdagochtend was er al een trainingsochtend van 9 tot 13 uur waar de 4 coureurs Peter Terlouw , Patrick Tieman, Mark Verhaegh en Karel Neleman al snel door hadden dat het een uitdagende baan is.

Donderdagmiddag was de keuring van de auto en de uitrusting , onze BMW kwam er met glans door heen en onze licentie was met medewerking door de KNAF en Ria dik voor elkaar.

Vrijdag ochtend was er voor ochtend van voorbereiding zoals pitstops wissels tanken enz. Vrijdag om 17 uur was de kwalificatie waar alle coureurs inclusief de reserve coureur Marco de Jong meededen  bleek dat we niet de snelste van de 40 teams waren..

In de nachttraining reden ook alle rijders en iedereen was enthousiast, wat een superbaan!

De auto nog helemaal nagekeken nieuwe banden en remmen vernieuwd en… scheurtje in subframe .

Van de donorauto het subframe geplaatst vrijdagavond motor gestart en klaar !

Zaterdag 11.15 uur stapt de eerste coureur Peter Terlouw en …. De BMW slaat niet aan . Marco en Karel controleren wat er aan de hand is vinden een probleem in de aansturing van de brandstofpompen .

Helaas te laat voor onze eigen startplek dus starten uit de pitstraat.

Toen ging het top, na Peter kwam Mark Verhaegh, Patrick Tieman en Karel Neleman .

Gestart vanaf de achterkant  in een veld met onder andere 20 TCR auto’s die ruim 14 seconde per ronde sneller reden lagen we op plaats 20 toen Peter uit moest wijken voor een Belgisch team en over de curbstone moest .

Gevolg de radiateur lek welke door de monteurs snel gewisseld werd.

Weer vol op het gas en van plaats 38 terug naar 28 toen na 13 uur met Patrick in de BMW een grote plof .

Na ruim een half uur was de auto binnen en diagnose bleek de motor kapot. Met alle monteurs en en een deel van van de rest van het team voluit aan gesleuteld onder toezicht van heel veel toeschouwers om de reservemotor te monteren en  reed de BMW 5.15 uur onder applaus de pitbox uit.

Vanaf dat moment met grote achterstand terug in de race ging het top en werd zelfs de snelste raceronde met de BMW door Mark gereden in de een na laatste sessie!

Met als resultaat 3e in onze klasse en een podium in ons debuut op internationaal nivo helaas zonder het praatje van Huub maar wel met champagne.

Grote dank aan alle Team leden, KNAF, DNRT, Ria  en onze sponsoren die onze droom die 3 jaar geleden als een grap van Peter en Karel begon.

En het bewijs dat de DNRT endurance van hoog nivo’s  is en dat racen op DNRT amateur nivo ook internationaal succes kan opleveren.

De  spirit van ons team heeft in ieder geval respect afgedwongen bij collega’s en de organisatie en wij hebben onze racedroom gedaan.

Met veel plezier rijden we 15 oktober bij de DNRT de 10 uur van Zandvoort !!

 

Onze Partners

DNRT Uitslagen
Interstate
OCA
OCA
START
RSZ
RSZ
Laatst geplaatste advertentie
E30 m3 rechterveerpoot
Gevraagd: een rechter voorpoot voor een Bmw e30 m3 ( zonder veer, geen probleem). Het dus om de poot met fuseestuk, moet schadevrij zijn.
0641236696
» lees verder