Tijd voor overweging

Geplaatst op 18 januari 2017 | 16:53

Telkens als je een periode wat meer tijd hebt, komen daar hevige dingen uit voort.

Druk, druk, druk, het drukt ontzettend de creativiteit. Ik ben een mannetje van nieuwe dingen maken en daarover moet ik rustig kunnen nadenken, waarbij ik nu word geholpen door de tijd van het jaar en een longontsteking. Een bedreiging waarmee ik niet zo goed raad weet, maar vooral voorzichtig moet omgaan. Dan heb je dus tijd om na te denken.

2016 was voor mij een prima jaar. De (amateur)racerij loopt prima. Ik kreeg persoonlijk een erkenning als strijder, waarvan ik nooit gedacht had dat ik die kon ontvangen. Erkend strijder. Ik ben er trots op, maar hoe nu verder? Als racer zal ik m’n wedstrijdjes nog wel rijden, daar gaat het niet om. Is ook niet belangrijk. Het gaat wel over de toekomst van de autosport. Hebben we die of zal autosport langzaam verdwijnen uit ons level? Net als zoveel dingen er gewoon niet meer zijn. Verdwenen met de komst van internet. Niet meer nodig, ja, overbodig.

Toch was ik recent weer verbaasd over de komst van nieuwe cursisten en het plezier dat zij hadden in de sport. Niet een paar, maar bij elkaar wel honderd, tot nu toe. Daarbij inbegrepen de nieuwkomers voor de 206 Cup. Oude tijden leven op. Zo ontstond ooit DNRT ZAC, omdat cursisten meer wilden en de bestaande dingen net niet pasten in dingen waaraan behoefte bestond. Een kwestie van herkennen en even opnieuw beginnen. Het gaat nu echter even niet om de amateursport. Die is machtig sterk, breed en vindt zijn weg wel. Het gaat om de sport op NK-niveau. Daarover heb ik liggen nadenken. Natuurlijk zijn er activiteiten geweest, bijvoorbeeld van de ‘Groep van 50’. Die kwam een heel eind, maar werden overwoekerd door een nieuw plan van het KNAF-bestuur. NK Formule 4 en TCR, maar daarvoor is de tijd nog niet rijp. Dus weer even stilte en vooral rust. Daaruit kunnen de mooiste dingen voortkomen.

Toen had ik het. Als we nu eens niet tegen elkaar aan de gang gaan, maar met elkaar. De dingen die kunnen, lagen er al en die kunnen nog steeds. De tijd is er klaar voor. We zitten vast op de bodem. Er is weinig meer. Ofwel, een uitnodiging om met elkaar na te denken hoe het zou moeten.

Met het KNAF-bestuur, de Sectie Autorensport, het CPZmanagement, de Groep van 50 en wie nog meer zin heeft om dingen te gaan doen. Vooral niet tegen elkaar in, maar met elkaar. Daar zouden we wel eens heel grote stappen kunnen maken. Het werk dat in de afgelopen jaren is gedaan, kan opnieuw tegen het licht gehouden worden. Dan gaat het niet alleen om nieuwe klassen, maar ook om een nieuwe organisatie, een accommodatie die wordt aangepast aan de huidige tijd en misschien wel een geheel andere cultuur, waar de toekomst om vraagt. De emotie van de autosport, waarover het nieuwe CPZ al over nadenkt, maar dan van deelnemers, organisatoren en publiek. Een heel ander publiek dan we vroeger hadden, op een heel andere manier geïnformeerd. Juist de huidige tijd biedt enorme mogelijkheden, die ons versteld doen staan. Gezamenlijk hebben we het in huis. Het is al lang niet nieuw meer.

Verwacht je deze verzoenende tekst niet van mij? Dan heb je niet goed opgelet. Ik ben altijd bereid geweest tot samenwerkingen, maar óók bereid om de strijd aan te gaan. Beide opties kunnen tot resultaat leiden. Mijn voorstel is om het samen te doen. Denk daar eens rustig over na. Nu is de tijd

ervoor. Hoe lang ga ik nog meedoen? Ik voel me sterker dan ooit en wil keihard meewerken. Zodra je het weet, bel je mij: 06 53165457. ■

Onze Partners

DNRT Uitslagen
Interstate
OCA
OCA
START
RSZ
RSZ
Laatst geplaatste advertentie
E46 M3 remklauwen voor E36/E46 NON-M
Ik verkoop een set E46 M3 remklauwen welke zijn aangepast om op een standaard E36 of E46 fusee te passen. Dus NIET op een M-fusee.

Er zit een setje gloednieuwe CL RC6 blokjes in.

Dus plug-n-play voor alle E36 en E46 modellen. Betere upgrade als de 330 klauwen.
» lees verder