Nynke en Dirk tijdens de DNRT PaasRaces

Geplaatst op 10 april 2016 | 10:35

Na een mooie opening met een training op Zandvoort mogen we nu ook de competitie voor 2016 openen.

Dik rijdt vertrouwd met zijn GTR in de SuperSport Klasse. Ik zal met de Endurance auto in de ToerKlasse starten.

In de ochtend mogen we beiden nog even op een nattige baan rijden, maar gelukkig droogt de baan snel op. Tijdens de tijdtraining kunnen we beiden op slicks naar buiten om een tijd te zetten. Dit gaat prima voor mij en ik scoor een P1 J.

Dan is het tijd voor de eerste wedstrijd, Dik mag als eerste van ons tweeën naar buiten. Dik rijdt in het gevecht met machines met veel meer pk’s maar met lagere bochtensnelheid, dit leidt soms tot mooie teksten via de communicatie….. Hij houdt zich sterk en ook het wennen aan de stuurbekrachtiging gaat steeds beter.

Ik mag als tweede de baan op, op pole starten. Ik was wat suf en dacht in zijn 1 wel te kunnen starten, dit was geen handige keus en al snel kwamen de mannen achter mij met rasse schede dichterbij. Michael zat naast me met zijn compact dus insturen kon pas nadat zijn kont gepasseerd was in Tarzan. De witte auto zat er in mijn beleving achter dus ik dacht en mooi achter te draaien, ik had niet door dat er twee witte e30 zo dicht bij me waren hierdoor kwamen Ron en ik met elkaar in contact. Koude banden en een tik net voor mijn achterwiel leidde tot een spin richting het grind van de Tarzan. Nick was alert en draaide met zijn groen/zilvere e36 mooi om me heen en de rest van het veld reed ook mooi om me heen. En toen, wil de auto weer starten, eerst niet, maar iets later sloeg hij toch weer aan. Ik draaide baan weer op en in mijn achteruitkijk spiegel zag ik de B18’s al komen. Oké we liggen nu op de 39 positie en willen weer terug naar 1 er staat ons maar 1 ding te doen een inhaalrace starten. Dus gas erop en focus houden. Dit ging er goed en ik kwam redelijk goed door het veld, een P12 was het resultaat. Na deze wedstrijd mocht ik me melden bij Paul en hij was van mening dat ik een gevaarlijke situatie had gecreëerd door rond te gaan en ik kreeg een tijdstraf van 20 seconden aan mijn broek waardoor ik wedstrijd 2 vanaf P18 mocht aanvangen.

Al vlot was het tijd om de tweede wedstrijd aan te vangen, zoals gezegd gestart op P18, mijn start met deze auto laat nog echt te wensen over maar gelukkig geen plekken verloren. En door naar voren was het idee ;-). Ik heb een paar mooie gevechtjes en bij Nick strand ik, ik ben inmiddels op P3 aangeland en wil de race ook per se finishen dus ga nu de laatste 2 ronden niet tot het gaatje. Uiteindelijk kom ik op P2 binnen. Laten we zeggen dat ik een enerverende eerste racedag heb gehad en ik blij ben met de inhaalraces die ik heb gereden. Deze keer dan ook positief gestemd over de 8e positie overall.

Dik mag dan zijn tweede wedstrijd aanvangen, zijn strijd lijkt erg op de strijd van de eerste race buiten dat hij nog wat meer ruimte zoekt om zijn eigen ritme te kunnen vinden. Als de wedstrijd bijna ten einde is komt er nog even een goede stof-bui over waardoor iedereen op scherp wordt gezet. De race wordt een ronde voor het einde afgevlagd, voor de veiligheid van de rijders denk ik een goede keuze. 

 

 

Onze Partners

DNRT Uitslagen
Interstate
OCA
OCA
START
RSZ
EPC
Laatst geplaatste advertentie
i-com radio set
complete set. batterij in goede conditie. Alle kabels aanwezig. » lees verder